Chatbot Bloemen & Planten 

Chatbot Bloemen & Planten 

De bloemen-en plantenwinkels staan niet bekend om de online bereikbaarheid, maar meer om de fysieke bereikbaarheid. Echter zien we tegenwoordig ook bloemen en plantenwinkels die producten online aanbieden. Mensen gingen eerste bloemen en planten in fysieke winkels kopen. Echter kopen consumenten ook steeds meer online in deze branche.  
Door deze verschuiving van fysiek naar online zal het ook voor klanten aanpassen zijn. Veel klanten zitten daardoor wellicht met vragen die ze normaal direct bij de winkel konden stellen. Dit is een reden waarom voor een chatbot gekozen kan worden. Wanneer een klant een bericht stuurt, herkent de chatbot wat er wordt gevraagd en vervolgens wordt er een antwoord gestuurd.  

Het maken van een chatbot  

Bij het implementeren van een chatbot komen een aantal dingen kijken. Hier hoeft u zich echter geen zorgen over te maken. Het enige wat we van uw verwachten is om samen met ons een kenniscentrum te maken met vragen die vaak bij een bloemen-plantenwinkel worden gesteld. Hierna ligt de bal bij onze chatspecialisten. De vragen uit het kenniscentrum worden ingevoerd samen met de antwoorden op de desbetreffende vragen. De vragen zullen een paar keer ingevuld worden maar dan anders geformuleerd. Zo wordt de chatbot zo goed mogelijk afgestemd op de klanten en zullen de antwoorden nauwkeuriger zijn.  

Wat zijn de voordelen van een chatbot?  

Voor de bloemen-en plantenwinkels zijn er een aantal voordelen. Een voordeel is dat de werkdruk van jullie team of afdeling zal afnemen. De vragen van klanten worden gefilterd en de meeste voorkomende vragen zullen al direct worden opgelost waardoor deze niet meer direct bij jullie in de mailbox komen. Wanneer een vraag niet direct wordt opgelost door de chatbot dan zal de vraag worden doorgestuurd naar jullie zodat ook deze vraag kan worden opgelost. De chatbot kan zo ook steeds verder aangepast en verbeterd worden doordat we steeds beter inzicht krijgen in de vragen die online worden gesteld.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *